Druhý ročník participativního rozpočtu odstartuje v dubnu

Slavkov u Brna spouští druhý ročník participativního rozpočtu. Díky alokované částce 500 tisíc korun se do rozhodování o tom, co má ve městě vzniknout můžou zapojit přímo občané.  Po celý duben bude na stránkách www.nasslavkov.cz spuštěn opět sběr nápadů. O jednotlivých projektech pak budou v červnu rozhodovat Slavkováci v hlasovací anketě. Vítězný návrh nebo návrhy následně město zrealizuje.

„Participativní rozpočet nejen pomáhá uvést v život nápady jednotlivých občanů, ale je také dalším nástrojem pro lepší komunikaci radnice se svými občany. Zároveň je také prostorem pro pochopení problematiky veřejné správy. Součástí podávání návrhů totiž nebude přednesení „pouhého“ nápadu, ale také konkrétního plánu, jak jej zrealizovat, včetně prověření rozpočtu,“ uvedl starosta Michal Boudný.

Pravidla participativního rozpočtu z velké části vychází z pravidel loňského roku.

Úvodní veřejný seminář s podrobným vysvětlením pravidel se uskuteční 26. března od 17.00 v zasedací místnosti radnice.

Kontaktní osobou pro podávání návrhů bude radní Veronika Slámová, veronika.slamova@slavkov.cz

V loňském roce díky občanskému návrhu vznikl projekt „laňáčku“ v lokalitě Zelnice. Hřiště bude dětem sloužit již toto jaro.

Základní pravidla pro podání návrhu:

FORMA PODÁNÍ NÁVRHU

a) elektronicky na stránkách www.nasslavkov.cz 

b) písemně – formulář lze nalézt na Infocentru, Podatelně MÚ nebo na webu nasslavkov.cz.
Obálku lze odevzdat do schránky Infocentra města Slavkov u Brna, Palackého nám. 1

NÁLEŽITOSTI NÁVRHU

  • Předkladatel musí být fyzická osoba s trvalým bydlištěm
    ve Slavkově u Brna starší 15 let. Předkladatelem nemůže být člen zastupitelstva města Slavkov u Brna a člen pracovní skupiny pro participativní rozpočet.
  • Návrh musí obsahovat veškeré požadované informace – identifikace předkladatele – jméno a příjmení, název návrhu, předpokládaný rozpočet, stručný popis návrhu, přínos návrhu, umístění návrhu, doplňující situační nákres, fotodokumentace…

 

PRAVIDLA NÁVRHU

    • Návrh musí být veřejně prospěšný. ;
    • Doba realizace nesmí být delší než 12 měsíců.
    • Projekt nemíří do bytového fondu města.
    • Projekt musí být realizován na pozemcích a nemovitostech ve vlastnictví města Slavkov u Brna.
      (Kontrola pozemků na stránkách: www.slavkov.cz – rozvoj – majetková mapa města) s výjimkou zámeckého parku a historických alejí (soustava Natura 2000).
    • Návrh musí respektovat územní, strategický plán města, předpisy a další závazné dokumenty města
    • Návrh nesmí propagovat produkty, služby, činnosti nebo stanoviska komerčního, náboženského nebo politického charakteru. Vylučuje se návrh s rasistickým či jinak nenávistným charakterem.
    • Odhadované náklady na návrh nesmí přesáhnout 500 tis. Kč vč. DPH.
    • Realizovaný projekt musí být přístupný všem občanům (přístupnost však nemusí být garantována 24 hodin denně)
    • Do fáze hlasování nebude postoupen projekt navrhující financování studie nebo projektové dokumentace.

    HARMONOGRAM 2025

    • duben 2025 podávání návrhů
    • červen 2025 hlasování
    • červenec vyhlášení

detailní pravidla participativního rozpočtu 2025 ke stažení zde