Dvacet tisíc na hezčí výlohu. Město chce podpořit prodej podnikatelů v centru.
Neotřelá, ale lákající zákazníky. Originální nápad za nízký náklad. Nejen tak by mohly vypadat adventní výlohy podnikatelů v městské památkové zóně, kteří se zapojí do programu na podporu podnikání. Město od června spouští dotační projekt, který má za cíl pomoci provozovatelům s podporou prodeje, ukázat jim možnosti moderního designu a tím i zatraktivnit centrum města pro návštěvníky. Právě ti budou od 1. prosince rozhodovat také o tom, která z výloh je nejvíce láká k nákupu.
„V době, kdy je potřeba nastartovat ekonomiku a také v časech, kdy naše město čeká otevření dvou nových obchodních center, se chceme zaměřit na zvýšení atraktivity Palackého náměstí i přilehlých ulic. Naší prioritou je udržení nakupujících v obchodech, hostů v kavárnách a restauracích a turistů. Protože tento ruch je pro naše podnikatele i celkovou atmosféru města klíčový. Investujeme proto dvě stě tisíc korun z městského rozpočtu do dotačního titulu určeného pro místní provozovatele, kteří mají zájem si zlepšit nejen vzhled své výlohy, ale stojí také o odborné posouzení a nápad zkušeného designéra,“ vysvětlila místostarostka Marie Jedličková.
Vedení města na projektu spolupracuje s přední českou brand specialistkou, která je například autorkou vizuální identity UGO čerstvé šťávy nebo organizátorkou soutěže Výloha roku v Brně Veronikou Rút Novákovou. Ta také navrhne seznam kvalitních designérů, kteří budou se slavkovskými obchodníky spolupracovat. Podnikatelé, kteří získají dotaci pak, dostanou příspěvek až deset tisíc korun na návrh designéra a dalších deset tisíc na materiál. „Výsledek pak v ulicích uvidíme v adventní čas, kdy spustíme hlasovací soutěž o nejkrásnější výlohu. Chceme tím dát obchodníkům zpětnou vazbu přímo od zákazníků,“ dodala Marie Jedličková. Ta také připomněla, že smyslem není podpora jednorázové vánoční akce, ale zejména příležitost se zamyslet se nad moderními možnostmi podpory prodeje. „Součástí je i seminář pod vedením Veroniky Rút Novákové, který se uskuteční 25. června od 17.30 na radnici. Vítáni jsou všichni podnikatelé, nejen ti, na které je letos cílen dotační program,“ upřesnila Marie Jedličková.
Dotační program se spouští 1. června. Detailní podmínky budou zveřejněny na stránkách města www.slavkov.cz v sekci Dotace a granty.
Jaké jsou základní podmínky?
Kompletní materiály a podmínky naleznete zde
- Dotační titul je zaměřený na drobné podnikatele a živnostníky – zapojit se do něj můžou pouze provozovatelé v památkové zóně, kteří mají provozovnu v přízemí a mají do 10 zaměstnanců.
- Dotace není určena: bankovním institucím, pojišťovnám a pojišťovacím centrům, realitním kancelářím, ubytovacím a stravovacím zařízením, podnikovým prodejnám a hernám.
- Finanční pomoc žadatelům bude spočívat v úhradě za služby designéra max. 10.000 Kč a dále 50 % z nákladů na materiál max. 10.000 Kč.
- Lhůta pro podání žádostí je v termínu od 1. června do konce měsíce června roku 2020.
- Z dotačního titulu v prvním roce můžeme podpořit maximálně 10 obchodníků. Proto jedním z kritérií je i datum podání žádosti.
- Správnost žádosti můžete konzultovat s paní Klárou Vránovou, odbor vnějších vztahů vranova@slavkov.cz
Harmonogram
- červen – příjem a vyhodnocování žádostí
- červenec – schválení žádostí, párování obchodníků a designérů
- srpen a září – návrhy a jejich připomínkování
- říjen a listopad – výroba a instalace, propagace a představení veřejnosti
- prosinec – hlasování a vyhodnocení (vítězné obchody dostanou finanční odměnu)